22 august 2013

22 august 2013

–          N-o mai suport, înţelegi? Nu ştiu, poate că nu mai am eu răbdare, dar chiar n-o mai suport! Toată ziua se văicăreşte, toată ziua se plânge, ba de una, ba de alta! Nu zice şi ea ceva de bine, ceva pozitiv! Mă deprimă şi m-am săturat să fiu deprimat din cauza ei! Vreau să mă bucur şi eu de viaţă, aşa cum e viaţa asta, aşa nenorocită cum o fi ea, dar vreau să nu mă mai intoxic cu negativismele astea!… Nu zic, are dreptate! Sunt toate urâte, rele, grele, parcă din ce în ce mai greu de suportat, dar dacă le observăm aşa, tot timpul, dacă vedem aceeaşi imagine mereu, atunci când şi cum vom putea să ieşim din cinematograful ăsta? Că parcă asist la un film indian, la o melodramă continuă… şi nu mai pot, zău! Vreau să văd un alt film!  O comedie, o prostie, orice, numai să nu mai văd suferinţă, tristeţe, boală, lipsuri, sărăcie, nemulţumire…

–          Linişteşte-te dragă, linişteşte-te!

–          Ce să mă liniştesc? Nu-nţelegi că nu mai pot nici să mă liniştesc? În prezenţa sau în absenţa ei, parcă tot aia e. Mi-a otrăvit sângele, neuronii!

–          Te rog, încearcă să te linişteşti! Uite, fă câteva respiraţii…

–          Mai lasă-mă cu respiraţiile tale! M-am săturat! Ce naiba faci cu respiraţiile astea? Te linişteşti pe moment, şi dup-aia? Mâine, poimâine, voi ajunge exact în aceeaşi stare.

–          Nu chiar! Dacă vei încerca să înţelegi şi de ce există ea în viaţa ta, care este sensul şi scopul ei, dacă vei înţelege că în felul ăsta poţi învăţa iubirea, răbdarea, înţelegerea, bunătatea, compasiunea…

–          Sigur, eu trebuie să le învăţ pe toate! Dar ea? Ea ce trebuie să înveţe, ai? Ea nu trebuie să înveţe nimic? Ea chiar trebuie să rămână la fel, să­-mi facă mie zile fripte, să mă înnebunească de cap, să mă facă să-mi iau câmpii… că, zău, aşa-mi vine! Tot eu, numai eu trebuie să învăţ, să cresc, să înţeleg, mereu zici la fel! Cu mine cine are răbdare? Cine îmi acordă mie iubire de-aia, necondiţionată, cum zici tu? Pentru mine cine are compasiune?

–          Eu!?…

About daniela marin

om human
This entry was posted in Cuvinte-Words, Dialogul de azi. Bookmark the permalink.