29 septembrie 2013

29 septembrie 2013

–          Nu te teme de suferinţă, nici de pierdere. Căci suferinţa este cea mai rapidă cale pentru cizelarea minţii întru strălucirea sufletului, iar pierderea este ocazia de-a te elibera de cele ce ţi-au atârnat in spate, chiar fără să-ţi dai seama.

–          Nu mă tem.

–          Nu te teme nici să îndrăzneşti, căci Iisus ţi-a dat o inimă, îţi aminteşti? O inimă vie ţi-a întins şi chiar aşa ţi-a spus: “Să nu te temi! Ia-o, îndrăzneşte!”

–          Îmi amintesc. Cum aş putea uita aşa ceva?

–          Nu te teme nici de minciună, căci adevărul ţi-a deschis calea spre lumină, în timp ce minciuna rămâne să se ascundă în întuneric. Şi sigur că se enervează rău şi o apucă furia dacă pui lumina pe ea. Nu te teme că ea e mai multă, mai mare, căci un grăunte de adevăr şi lumină de pătrunde în beznă, bezna dispare. Nu se mai poate numi beznă.

–          Nu mă mai tem. Mă uit la cei care mă mint şi-i las în pacea lor. Sau în suferinţa lor. Nici nu-mi mai doresc să-i ajut să înţeleagă coşmarul din care, poate, se vor trezi când vor muri. De-mi cer ajutorul, atunci e altceva. Îl ofer. Dar nu mai spun mai mult de două ori acelaşi lucru, aceluiaşi om. Si de două ori e suficient.

–          Nu te teme nici de muncă, indiferent cât de multă ar fi, căci munca rodeşte şi va veni şi clipa în care te vei odihni.

–          Niciodată nu m-am temut de muncă. Nici nu ştiu dacă am gândit vreodată aşa, că munca ar fi prea mare sau efortul prea mare. Dacă era ceva de făcut, făceam. Fără să mă gândesc că e muncă. Dacă puteam să fac atunci, pentru că au fost şi dăţi (şi sunt în continuare) când nu puteam.

–          Nu te teme nici de oboseală. Când o simţi, opreşte-te, ia-ţi o pauză, dar nu prea lungă, apoi cheamă în ajutor pe Dumnezeu, şi el te va purta mai departe.

–          Nu mă tem. De ce m-aş teme? Mă uit doar in trecut şi uneori chiar mi se pare imposibil câte puteam să fac când eram mai tânără.

–          Nu te teme nici de vârstă, de trecerea anilor. Totul se aranjează după măsura sufletului, nu a corpului. Păstrează-ţi sufletul curat şi senin şi de corp se-ocupă Dumnezeu.

–          Hm! Asta îmi spunea şi Părintele, care era atât de bolnav şi totuşi nu contenea să stea în picioare, să-i ajute pe toţi cei care veneau la el. Şi el îl iubea pe Părintele Arsenie Boca şi când i-am povestit cum mi-a apărut în faţă şi m-a trimis să mă duc undeva, dar nu mi s-a prezentat şi eu n-am îndrăznit să mă duc, deşi, atât de clar mi-a fost în faţă, atât de profund mi-a pătruns în inimă şi–n minte… adică sufletul meu îl cunoştea, dar nu şi mintea. De-abia câteva luni mai târziu l-am recunoscut într-o poză, pe-o carte, în Librăria Orfeu. Şi-apoi m-a tot purtat pe drumuri, pe mine şi pe partenerul meu, până când am înţeles că ne-a plimbat în şapte biserici-mânăstiri, toate purtând hramul ori al Sfântului Ioan Botezătorul, ori al Fecioarei Maria. După aceea am ajuns la Prislop şi-acolo l-am întrebat dacă era bine ce făceam, dacă mă aflam pe calea dreaptă, şi-am înţeles că da. Dar mereu m-am temut să nu greşesc, să nu mi-o ia orgoliul pe dinainte. Şi-asta poate că m-a blocat.  De multe ori. Dar aşa mi-a fost mie mai bine. Mai bine să nu fac decât să mă-nhaţe orgoliul cu firele lui ascunse.

–          Nu te teme de orgoliu. Fii doar iubire şi-atunci orgoliul nu se va putea apropia, chiar dacă va continua să-ţi dea târcoale, să te urmărească ca o umbră din umbră.

–           Nu mă tem, mi-a tot oferit, tot felul de ispite. Dacă nu uit de Dumnezeu, sunt în siguranţă. Dar de ce-mi tot vorbeşti atâta de teamă?

–          De teamă c-ai uitat de teamă.

–          Nu n-am uitat. O văd în fiecare zi, cum aş putea s-o uit?

©danielamariamarin

About daniela marin

om human
This entry was posted in Dialogul de azi. Bookmark the permalink.

3 Responses to 29 septembrie 2013

  1. Pingback: 29 septembrie 2013 | simbreaz

  2. simbreaz says:

    Reblogged this on simbreaz and commented:
    Multumesc, Daniela!

    Like

Leave a Reply

