5 octombrie 2013

5 octombrie 2013

–          Nu, domnule, nu e aşa!

–          Dar cum e?

–          E aşa cum spun eu!

–          Asta crezi tu. Şi eu pot spune la fel! Că e aşa cum spun eu, nu cum spui tu.

–          Dar nu e adevărat!

–          Cine te crezi tu să afirmi că nu e adevărat ce spun eu? Numai eu ştiu ce e adevărat şi ce e nu e adevărat pentru mine. În dreptul meu nu poate nimeni să vorbească!

–          Păi dacă fiecare are adevărul lui, unde naiba ajungem?

–          Da’ ce-ai vrea, să spun ca tine? Să cred ce crezi tu? Ţi-ar conveni aşa, nu? Să ai tu dreptate!

–          Dar nu e vorba de dreptatea mea. E vorba de un adevăr general acceptat. Nu doar de mine. De mulţi alţii. De ce nu vrei să-nţelegi?

–          Domle’, eu ţi-am spus: ce cred eu şi în ce cred eu, e adevărul meu, e treaba mea şi nu mă convinge pe mine nimeni, indiferent de câţi sunteţi voi care credeţi altfel. Ce, doar aşa, pentru că vreţi voi să mă supuneţi, să mă băgaţi în oala voastră, eu trebuie să fiu prost şi slab şi să renunţ la credinţa mea?… Vezi-ţi de-ale tale şi lasă-mă pe mine cu-ale mele!

–          Bine, cum vrei, dar să ştii că n-ai dreptate. Să ţii minte că eu ţi-am zis.

–          Auzi, ia cară-te tu de-aici, că asta e proprietatea mea! Ia, plimbă tu ursul, c-a-nceput să pută locul sub tine.

–          Să vezi când o să-ţi pută cu adevărat, când n-o să mai ai aer să respiri, nici copaci să-ţi ţină pământul să n-alunece la vale! Atunci să vezi ce dreptate ai avut!

–          Pleacă până nu-ţi crăp capu’!

–          Las’c-o să-ţi crape ţie şi casa şi pământul şi-atunci o să-ţi aminteşti de ziua asta când am venit la tine să semnezi petiţia, să nu le dăm voie să mai distrugă pământurile noastre. Atunci o să vezi cum e cu adevărul tău “ştiinţific” şi cu credinţele tale!

–          Da’ nu pricepi că e vorba de energie? Asta e cea mai mare nevoie a lumii, şi dacă ai energie, ai de toate.

–          Aici ai dreptate,  dar nu poţi să distrugi pământul ca s-o obţii. Dumnezeu ne-a lăsat o mulţime de alte variante de a folosi energia la liber. Chiar nu pricepi? Nu vezi că se zguduie pământul şi li se crapă deja casele? Si incă nici n-au intrat bine in lucru!

–          Lasă-mă cu teoriile tale. N-ai nicio dovadă că e aşa. Iar cu energia aia liberă, ce să mai spun, că dacă era aşa, de când a murit Tesla ăla, se făcea ceva pân-acum! Ce, ăştia or fi toţi tâmpiţi şi sunteţi voi mai deştepţi? Ce rost ar avea să mai găurească pământul dacă ar avea alte căi de-a obţine energie? Nu vezi că e absurd ce crezi tu? Cum să vrea cineva să distrugă planeta dacă s-ar putea şi altfel? La cât consum este, n-au domne’, nu mai au de unde să scoată petrol şi cărbune. S-au epuizat resursele, înţelegi?…V-a tâmpit paranoia pe toţi!

–          Tocmai asta e, că pe de-o parte se poate reduce şi consumul, şi se poate obţine energie şi pe alte căi, mai puţin sau deloc scumpe şi dăunătoare. Numa’ că ce e ieftin, nu e bun. S-a băgat ideea asta în capul oamenilor şi-acum toţi fac aşa, caută să pună preţuri mari la orice, pentru că altfel nu-şi mai vând marfa. Dar, dacă e scump, vai, vezi Doamne, e şi bun. Prezintă garanţii. Ceea ce e o mare păcăleală.

–          Iar le ştii tu pe toate? Iar deţii tu adevărul suprem?

–          Ştii ceva? Nu deţin niciun adevăr suprem. Eu mă informez şi pun logica în funcţiune. Atât. Hai, salut, că n-are rost să ne mai certăm!

–          Eu nu mă certam cu tine. Tu te certai cu mine. Salut!

About daniela marin

om human
This entry was posted in Dialogul de azi. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

