20 octombrie 2013

20 octombrie 2013

–          Eu mă oglindesc în tine cu ceea ce nu pot vedea în mine, dar trebuie să văd. Şi în măsura în care sunt dispusă şi deschisă să recunosc ceea ce văd, voi putea să mă cunosc, să îndrept anumite greşeli sau să transform anumite defecte în calităţi. Dacă vreau. Ceea ce observ la tine se află şi în mine, într-o măsură mai mică sau mai mare. Cu siguranţă ceea ce nu-mi place la tine se află in mine, ascuns bine, si de aceea tu le scoţi la lumină, mă ajuţi să le văd. Esti cel mai bun invaţător pentru această materie. Ceea ce tu nu vezi în mine, dar ştii despre tine, se află cu siguranţă în tine şi îţi conferă individualitatea în raport cu mine, sporul de unicitate. Dacă nu se reflectă în mine, se va reflecta în altcineva dacă mai ai ceva de învăţat despre tine, despre acea trăsătură in mod special. În realitate nu este aşa.

–          Nu-nţeleg nimic!

–          Bine. Să spunem că ţie ţi se pare că m-ai deranja pe mine dacă m-ai suna în miezul nopţii. De fapt, tu gândeşti aşa, nu eu. Nu ai verificat acest lucru cu mine, nu m-ai intrebat, dar ai considerat că este aşa. Ţie nu ţi-ar plăcea să te sune cineva în miez de noapte si proiectezi acest lucru asupra celorlalţi. Aşa consideri tu că este politicos şi normal, să nu deranjezi omul noaptea.

–          Da.

–          Bun. La fel se întâmplă cu multe altele. Fiecare gândeşte despre altul după propria măsură, adică după propriul set de convingeri, credinţe, păreri, principii, rar verificându-le cu ceilalţi. Dacă ţie ţi se pare sau crezi ceva, bănuieşti ceva, îţi asumi că şi celuilalt trebuie să i se pară la fel, că gândeşte la fel. Peste asta se adaugă norma, setul de principii sociale, morale, cum am învăţat că trebuie să ne purtăm, etc. Ba mai mult, când judeci pe cineva, când arunci ocara peste cineva, de regulă esti capabilă de exact acel lucru pe care l-ai judecat şi, mai devreme sau mai târziu il vei şi trăi. Din păcate, uităm ce-am judecat cândva şi nu ne amintim atunci când trăim acelaşi lucru. Astfel nu suntem conştienti că avem ocazia de a ne indrepta greşeala. Cum judeci pe altul, la fel vei fi judecat aici, nu in altă parte.

–          Tot nu înţeleg.

–          Cum mă vezi tu pe mine, ce calităţi îţi sar în ochi şi ce defecte, exact acelea sunt lecţiile tale. Ai de descoperit în tine acele calităţi şi defecte. Eu sunt o oglindă. În general, calitatea pe care o apreciezi cel mai mult deschide poarta comunicării şi pe aceea te vei strădui să o dezvolţi şi tu pentru că aceea este una din lecţiile de învăţat pentru a ajunge la echilibru. Partea din tine care este în mine trebuie să se adune cu tine.

–          Mi-e greu să cred că asta se întâmplă la modul absolut şi general.

–          Nici nu e bine să crezi asta, pentru că, aşa cum ţi-am spus, realitatea este alta, dar nu poate fi nici măcar imaginată acum. Totuşi, din paradigma în care ne aflăm acum, încercăm să rezolvăm pe acest nivel lecţia contopirii, a separării, a cunoaşterii… a iubirii, până la urmă.

–          Pe bune dacă înţeleg! Nu poţi să-mi spui altfel?

–          Revenim la oglindire. Pe acest palier, al învăţării lecţiilor, al cunoaşterii de sine pentru a cunoaşte intregul, fiecare persoană din viaţa ta prezintă un aspect al tău ce necesită conştientizare, recunoaştere, acceptare, îmbrăţişare. Lupta din noi înşine determină o luptă cu tot ceea ce este în afara noastră. Deşi nimic nu este în afară, dar asta e pe alt nivel. Scuze, iar nu m-am putut abţine. Aşa, deci, aici, la acest nivel al jocului, o persoană poate să-ţi etaleze cele mai urâte tendinţe ale egoului, ale personalităţii şi gândirii tale. Tendinţa este să respingi acea persoană, să nu-ţi placă ceea ce vezi. Dacă încearcă cineva să-ţi spună că şi tu eşti la fel, sari imediat şi negi, pentru că nu poţi accepta să nu fii bună, deşteaptă, frumoasă, şi aşa mai departe. Orice pată întunecată pe bluza personalităţii tale sau a imaginii tale stârneşte orgoliul care va ataca imediat. Diferentierile au inceput tocmai de la Abel si Cain, aşa că… Modelul acela de bluză imaculată inclus sau indus, n-are acum importanţă, este viermele care mănâncă din energia sufletului şi motivul pentru care există comparaţia şi competiţia.  În noi înşine, în primul rând. Dacă există în noi, există şi-n afara noastră. Dorinţa de a fi cumva, buni, învingători, deştepţi este indusă social. La nivel general se manifestă un tipar ce trimite în întreaga reţea acelaşi tip de informaţii. Descoperindu-te pe tine, spiritul ce eşti venit să te joci un joc, trimis, venit sau atras in corpul uman pentru un anume motiv, vei descoperi că opoziţia, contrarea, contracararea, respingerea sunt piedicile principale în calea împlinirii sensului jocului tău. Sunt însă mari diferenţe între sufletele trimise şi cele venite, de exemplu. Sufletele evoluează şi ele. Şi-atunci când ating acea înţelepciune, când acumulează suficientă energie astfel incât să poată transforma şi duce spre înţelepciune şi corpul, ele nu mai au prea multe lecţii de făcut pe Pământ. Însă, dacă vin, cu siguranţă vor îmbrăca o haină, un corp, care va avea de ajuns la inţelepciune, adică, vor avea de rememorat sau refăcut nişte lecţii pe care le-au făcut altcândva.

–          Ştii ceva? E prea complicat. Iar acum chiar nu pot înţelege. Mi se pare că mă duci dintr-o cameră in alta, de parcă trecem printr-un labirint. Iar eu aveam de înţeles de ce nu mă simt confortabil să spun anumite lucruri sau să fac anumite lucruri, de ce mă blochez când ar trebui să spun pur şi simplu sau să fac ceea ce-mi doresc. De ce n-am curajul asta? De ce mă invinovăţesc pentru toate? Din ce mi-ai spus, înţeleg că aşa gândesc eu, astea sunt părerile mele. Deci pe-astea trebuie să le iau la puricat.  Dar, ar fi bine să-mi impun să spun atunci când vreau să spun ceva, fără să mă gândesc la cum ar interpreta oamenii? Ar fi bine să nu-mi pese?

–          De fapt, ar trebui să te porţi cu tine însăţi exact aşa cum ai vrea să se poarte alţii cu tine. Ar trebui să fii cinstită cu tine, să-ţi descoperi barierele pe care le pui tu altora in calea comunicării cu tine. Ce nu-ţi convine să auzi sau să vezi, ceea ce nu vrei să ţi se întâmple ţie, să nu fi deranjată sau rănită, proiectezi asupra altora. Crezi că alţii ţi-ar putea face asta. Frica de rănire, de suferinţă şi de trăire a ei poate să fie un produs al experienţelor tale, din copilărie şi până acum, dar. de ce te temi, de-aia nu scapi, ştii vorba aia. Cea mai simplă soluţie ar fi să nu te mai temi şi să accepţi să trăieşti orice experienţă ar veni către tine cu bunăvoinţă. Dacă tot a venit, atunci înseamnă că o poţi duce, o poţi trăi şi chiar ai ceva de obţinut din această trăire. Problema, în general, este lipsa de onestitate, profunda sinceritate cu noi înşine. Când ajungi să-ţi recunoşti micimea, atunci vei cunoaşte măreţia. Nu a ta, căci omul este limitat, ci a spiritului din care vii. Şi după ce vei recunoaşte lumina, vei avea cel mai sigur reper, cel mai temeinic ajutor, cel mai valoros model. Apoi urmează iubirea. Unii văd lumina, alţii văd iubirea mai întâi. Până la urmă, trebuie să ajungă să recunoască ambele calităţi într-una pentru a renunţa la propria voie şi a se lăsa trăiţi de voia supremă. Dacă Buddha a adus mintea la lumină, Iisus a adus iubirea în minte, în inimă, în suflet. Dacă s-ar fi împiedicat de normele sociale şi morale, dacă ar fi gândit că ar putea deranja confortul oamenilor, crezi că ar mai fi lăsat învăţăturile pe care le-au lăsat? Exact asta au făcut: au deranjat ordinea şi confortul ei. Dar, hai, lasă! E prea mult.

–           Sincer, da! E prea mult! Dar îţi mulţumesc. Sper ca odată să înţeleg toate astea.

–          Ai răbdare cu tine. Acordă-ţi răbdarea, bunăvoinţa şi iubirea cu care ai vrea să te trateze alţii. Aşa cum te porţi cu tine, aşa se vor purta şi alţii cu tine. Asta le transmiţi, asta le ceri. Somn lin!

–          Mulţumesc.

©danielamariamarin

About daniela marin

om human
This entry was posted in Dialogul de azi. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

