22 octombrie 2013

22 octombrie 2013

–          Am pierdut tot ce-am lucrat o noapte întreagă!

–          Vai!… Vai! Groaznic!

–          Da. Aşa că mi-am făcut o cafea şi mă apuc din nou de lucru.

–          Şi eşti aşa calmă?

–          Dar cum să fiu?

–          Nu ştiu, eu m-aş fi enervat foarte tare… m-aş fi prăbuşit să constat c-am pierdut munca de-o zi!

–          Şi la ce ţi-ar fi ajutat? Recuperai prin nervii plezniţi sau prin întristare? Nu, pierdeai şi mai mult. Şi energie, şi timp.

–          Bine, dar totuşi, nu eşti nici măcar supărată?

–          De ce-aş fi? Dac-am pierdut, înseamnă că acolo era ceva greşit. Pierzi ceea ce nu-ţi prieşte, nu-ţi foloseşte. Cine ştie ce greşeli or fi fost pe care nu le-am băgat de seamă din cauza oboselii.  Mă bucur că am ocazia să revăd, să verific.

–          Eu nu ştiu cum poţi să fii aşa! Eu n-aş putea.

–          Asta e o reacţie dezvoltată prin învăţare. Ai învăţat să fii supărată dacă n-ai salvat un fişier si l-ai pierdut, dacă ai muncit şi munca ta nu se vede. Dar câtă muncă nu depunem noi şi nu se vede, n-o bagă nimeni în seamă, nici măcar noi!

–         Nu ştiu cum aş putea să nu am o asemenea reacţie! Zău, eu nu sunt ca tine, sunt altfel. Sunt mai pasională sau nu ştiu cum, dar chiar nu-mi imaginez cum aş putea să rămân calmă într-o asemenea situaţie.

–          Bun, hai să vedem cum ai reacţiona tu!

–          Păi, aş pufni şi-aş zice oarece vorbe, şi m-aş lua cu mâinile de cap, m-aş enerva atât de tare că probabil mi-ar creşte şi tensiunea şi…

–          Si iată cum ţi-ai face cu adevărat rău! De fapt, de ce te-ai supăra? Cine te judecă pentru greşeala asta şi cine nu te iartă?

–          Cum adică?

–          Da, adică te-ai judeca, critica şi te-ai pedepsi pentru o greşeală ce poate fi reparată. Încărcătura asta negativă ţi-ar lua şi din capacitatea de lucru şi, mai ales, ar mai adăuga puţin în desaga cu boli. Nu e suficient cât stres înghite corpul ăsta? îi mai dăm şi noi? Dacă ţi-ai păstra calmul, ai putea să ai şi mintea clară ca să evaluezi corect situaţia. Ţi-ai da seama că poţi îndrepta problema într-un timp mult mai scurt decât ţi-a trebuit iniţial. Acum ai şi experienţa anterioară, ţi-a mai rămas şi prin memorie câte ceva, deci ai mai multe şanse să lucrezi mai repede si poate chiar mai corect. Dar dacă te aoleşti, te văicăreşti şi pierzi timpul în felul ăsta, şi iti afectezi starea mentală necesară lucrului, puterea de concentrare, ce câştigi şi ce-ai să rezolvi?

–          Da, ai dreptate, da’ eu tot nu cred că aş putea să-mi păstrez calmul.

–          Uite, întotdeauna încearcă să-ţi păstrezi calmul, să-ţi stăpâneşti firea. Astfel poti avea mintea clară. Caută să găseşti o soluţie mai întâi, o rezolvare. După aceea, dacă mai vrei şi mai simţi nevoia, poti să şi plângi sau să te enervezi.

–          Şi cum să-mi păstrez calmul?

–          La început, învaţă să respiri atunci când te afli într-o situaţie tensionată. Fii atentă la respiraţie, pur şi simplu. Poţi să respiri mai amplu de câteva ori, dacă simţi nevoia, şi să urmăreşti aerul pe care-l inspiri cum se răspândeşte in corpul tău ca şi cum ar fi o boare răcoroasă în miezul unei zile toride sau o apă care te spală pe dinăuntru şi te linişteşte. Alegi ce ţi se pare ţie mai liniştitor. După câteva respiraţii de felul ăsta, starea ta se va modifica automat, vei fi mai calmă şi mai echilibrată. Dacă tot nu te simţi echilibrată, conştientizează-ţi tălpile şi legătura lor cu pământul. Aşează-le drepte pe sol, şi respiră din nou, urmărind cum se scurge prin tălpi aerul pe care îl expiri pe nas. Ştiu, poate să-ţi pară o prostie, dacă gândeşti logic, dar foloseşte-ţi imaginaţia. Aerul chiar dacă iese pe nări, dar energia lui va cobori prin corp, până in tălpi. Corpul va deveni un fel de paratrăznet şi prin tălpi se va scurge în pământ tot ceea ce nu-ţi serveşte. Vezi?

–          Măi, să ştii că funcţionează! Am încercat acum, in timp ce-mi spuneai, şi-ntr-adevăr, am simţit că parcă mă liniştesc, mă despovărez de tot felul de chestii. Mă simt mai uşoară.

–          Bravo! Mă bucur că ţi-a ieşit aşa, din prima. Acum trebuie doar să-ţi aminteşti că ai această metodă la dispoziţia ta. Oricând o poţi aplica, numai să vrei, să vrei să ieşi din automatismele dobândite. Să vrei să-ţi îmbunătăţeşti viaţa înseamnă să fii atentă la tot ceea ce se petrece cu tine, în tine, să-ţi pui mereu întrebarea: la ce-mi foloseşte? Schimbându-ţi gândirea, îţi vei schimba şi experienţa.

–          Da, mulţumesc. Cred că o să încerc. Mă simt ca un fulg.

–          Ei, acum te simţi ca un fulg pentru că nu erai intr-o stare de tensiune. Atunci când vei fi, poate că nu vei reuşi să ajungi chiar la starea de fulg, dar cu siguranţă vei ajunge la o stare mai puţin nocivă organismului tău. Cu timpul, şi mai ales prin repetiţie, se vor schimba multe, iar calmul şi obişnuinţa de a-ţi păstra un echilibru ce permit funcţionarea logicii coerente, vor deveni reacţii naturale.

–          Nişte reacţii constructive!

–          Ei, vezi c-ai început să ştii?

©danielamariamarin

About daniela marin

om human
This entry was posted in Dialogul de azi. Bookmark the permalink.

2 Responses to 22 octombrie 2013

  1. Mironescu Rodica says:

    Frumos!
    Multumesc Doamne!

    Like

  2. piciu884@gmail.com says:

    Orice om este supus greselilor! De orice natura, in pofida faptului ca ne tragem toti din aceeasi natura! Mie, daca-mi scapa ceva, vreodata, incep sa-njur! Si injur rau, pret de cateva minute. Ma racoreste! Cine ma iubeste si ma cunoaste, zambeste compatimitor! ”…Iar i-a venit zanga!” ,zic in gandul lor, si ma lasa in zanga mea. Dupa numai doua minute , treaba e gata! Si facuta bine, romaneste! Concluzia? Injurand raul , descarc energia negativa chiar in spinarea raului, si ma eliberez. Ma pot concenta , apoi , mai cu spor! Daca gresesc, sa-mi fie de bine! E greseala mea!

    Like

Leave a Reply

