3 noiembrie 2013

3 noiembrie 2013

–          Ai răbdare şi vei vedea şi roadele!

–          Păi, aia e, că nu prea mai am răbdare!

–          Răbdarea este lecţie divină. Ţi-ai pus vreodată intrebarea câtă răbdare are Dumnezeu cu tine? Cum te aşteaptă să nu-l mai judeci, să nu-l mai arunci de pereţi, să nu-l mai învinovăţeşti pentru toate nereuşitele şi nefericirile tale? Cum te aşteaptă să faci pace cu el, să-l iubeşti, în sfârşit?

–          Dar nu e adevărat! Eu nu-l judec pe Dumnezeu! Şi nici nu-l învinovăţesc. Eu cu oamenii am o problemă. Cu răutatea şi nesimţirea lor, cu parşivenia şi cu prostia lor. Nu cu Dumnezeu! Eu nu cred că Dumnezeu mă pedepseşte prin oamenii care-mi calcă pe viaţă. Eu cred că oamenii sunt fără de Dumnezeu şi de-aia fac aşa. Oricât se duc pe la biserici, tot răi sunt. Pentru că se duc să ceară mereu câte ceva, se duc de frică, nu din iubire. Nu se duc să dăruiască ceva frumos, se duc să scape de ceva urât. Eu chiar îl iubesc şi da, mi-am pus de multe ori întrebarea câtă răbdare poate să aibă, până când, într-o zi, mi-am dat una peste frunte şi mi-am zis: Măi, da’ proastă mai eşti tu! De unde şi până unde răbdare? Cum să aibă Dumnezeu răbdare? Păi, ce, Dumnezeu e om? De unde să aibă el sentimente şi emoţii, limite din astea omeneşti? Că dacă ar fi aşa, atunci n-ar fi decât un om puţin mai breaz decât mine. Cum să-l fac eu aşa de mic pe Dumnezeu, să-l trag în jos până la măsura mea, până la limitele gândirii mele?…  Şi de-atunci, să ştii că nici nu i-am mai cerut altceva decât puterea de a iubi, puterea de a mă da eu la o parte din calea lui! Şi chiar dacă ştiu că e aşa mare şi e în toţi, şi ne ţine pe toţi, tot nu-nţeleg cum de suntem noi aşa de răi.

–          Ai încercat să-l cauţi, să-l vezi pe Dumnezeu în fiecare om rău, în fiecare om care te-a minţit sau ţi-a făcut vreun rău?

–          Am încercat, şi e tare greu! Crede-mă! De-aia zic că parcă nu mai am răbdare.

–          E un prag în faţa căruia te afli acum. Unul din praguri. Sau dacă vrei un pod de trecere între o viziune asupra vieţii fundamentată pe comparaţie şi opoziţie şi o viziune mai cuprinzătoare în care acceptarea şi recunoaşterea existenţei altor paliere sau a altor unghiuri de vedere este însoţită nu doar de bunăvoinţă, dar şi de o pace care aproape că şterge sau cel puţin diminuează acţiunea noţiunii de răbdare. Răbdarea nu mai este o problemă, cuvântul  în sine nu mai are prea multă putere pentru că te afli deasupra sferei lui de influenţă. Acceptarea nu înseamnă nici resemnare, nici  renunţare. Acceptarea înseamnă înţelegere, înseamnă cunoaştere, pentru că ceea ce nu este trăit, nu este somatizat, dacă vrei să spunem aşa, nu este un adevăr al minţii şi al sufletului deopotrivă. Acest fel de acceptare te propulsează în iubire autentică, şi de-abia când ne apropiem de acest fel de iubire, ne putem uita la oameni ca la dumnezei. Oricât de răi ar fi, ne vom ruga pentru binele lor, oricât de neştiutori ar fi, ne vom ruga pentru luminarea minţii lor.

–          Hm!… Da, cam ai dreptate.

–          Decât să observi şi să te revolţi pentru asemenea existenţe, mai bine ţine mereu aprinsă lampa iubirii tale, căci tu, desăvârşindu-te pe tine prin iubire, ai mai multe şanse de a ajuta pe altul decât prin a-i face observaţii. Până când râu de iubire vei deveni şi impotriva şuvoiului tău foarte rar s-ar putea să mai vină vreun vâslaş, ai bunăvoinţă, încredere şi răbdare cu tine însăţi! Felul în care ne purtăm cu noi înşine, cu Dumnezeul din noi, este exact ceea ce observăm mai abitir în jurul nostru. Spor la iubit!

–          Mulţumesc!

©danielamariamarin

About daniela marin

om human
This entry was posted in Dialogul de azi and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to 3 noiembrie 2013

Leave a Reply

