15 noiembrie 2013

15 noiembrie 2013

–          Mi-e dor să tac, să fiu şi să iubesc.

–          Frumoase cuvinte. Dacă ţi-e dor, înseamnă că a fi şi a iubi sunt doar nişte proiecţii pentru tine. Nu sunt un adevăr. Nu sunt prezente acum. Prin urmare, din cuvinte se transformă în vorbe.

–          Of, iar?… De ce mi te bagi mereu în faţă, de ce să nu hălăduiesc şi eu printre emoţiile oamenilor, că sunt frumoase, sunt atât de atrăgătoare…

–          Tocmai pentru că sunt atât de atrăgătoare. Ce te atrage, ce te fascinează, ce-ţi ia claritatea şi discernământul? Ce-ţi amuţeşte mintea, dacă nu emoţia?

–          Dar sunt şi emoţii frumoase, creatoare de frumos, de bine! Nu-nţeleg de ce eşti aşa de împotriva emoţiilor!

–          Emoţie este şi frica, nu? Parcă emoţia este definită ca o stare afectivă intensă, o reacţie complexă ce provoacă modificări psihoorganice şi care reflectă atitudinea faţă de realitate, faţă de un factor exterior.

–          Da, şi? Nu suntem în lume? Nu suntem în relaţie cu toţi “factorii” exteriori? Ce vrei, să fiu un robot?

–          Nu. Vreau doar să fii conştientă. Să nu mai ameţeşti printre cuvinte, sintagme, automatisme, să nu te mai laşi luată de valul lumii. Să fii, nu să-ţi fie dor să fii. Când spui că ţi-e dor, înseamnă că tânjeşti după ceva ce nu ai, ce nu este prezent în tine, în viaţa ta.

–          Păi, poate că nici nu sunt prezente în viaţa mea! De unde ştii tu că sunt sau că nu sunt?

–          Ai spus că ţi-e dor să fii şi să iubeşti. Dacă ţi-e dor, şi asta înseamnă că nu eşti, atunci eşti sau nu eşti?

–          Eşti groaznic! Da! Sunt!

–          Iubeşti sau nu iubeşti?

–          Bine, gata! Am înţeles! Opreşte-te!

–          Te rog! Se spune şi “te rog”!

–          Te rog!

–          Mă iubeşti?

–          În clipa asta?… Nu.

–          Mă urăşti?

–          Nu.

–          Îţi sunt indiferent?

–          Nu, nici asta.

–          Ce simţi, care este emoţia ta acum?

–          Nu ştiu dacă este emoţie, dar sunt puţin enervată şi sâcâită, exact, aşa mă simt, sâcâită de logica ta. Vreau să plutesc, să visez, să…

–          Să continui filmele lumii. Probabil că ai trăit mult mai multe emoţii din astea, de care visezi tu vizionând filme sau citind cărţi decât interacţionând cu oamenii, nu-i aşa?

–          Nu ştiu.

–          Hai, fii sinceră, fă un efort şi gândeşte-te.

–          Poate!

–          Şi de ce crezi că s-a întâmplat aşa? De ce respingem lumea asta şi visăm la o altă lume?

–          Pentru că nu ne place ce vedem aici, de-aia! Şi avem nevoie să evadăm. Măcar din când în când.

–          Ce nu-ţi place în afara ta, ai căutat să vezi dacă nu cumva se găseşte şi în interiorul tău într-o măsură oarecare?

–          Vai! Nu mă mai pune la introspecţii că acum chiar mă supăr!

–          Şi supărarea e o emoţie, nu-i aşa?

–          O fi!

–          Şi ce se intâmplă când te superi? Devii agresivă?

–          Da, şi-mi iau jucăriile şi plec!

–          Ai jucării?

–          Da! Am!

–          Şi unde le-ai ascuns, că eu nu le văd?…

–          Ok. Uite cum facem, eu îmi văd de-ale mele, şi tu de-ale tale. Hai să încheiem aici până nu se termină urât.

–          De ce să se termine? De ce să se termine urât?

–          Pentru că n-am chef de toate astea acum! Lasă-mă-n pace!

–          Eşti în pace?

–          O să fiu după ce nu mă mai enervezi tu!

–          Deci, te enervez. Sunt un factor de stress şi cauzator de emoţii. Eu sau cuvintele mele?

–          Cuvintele pe care tu le rosteşti. Că altfel ele n-ar exista în auzul meu.

–          Le receptezi, deci! Şi le procesezi! Şi sunt cauzele supărării tale. Ele, cuvintele. Eu, eu cum sunt? Sunt doar cuvintele pe care le rostesc? Doar atât sunt eu pentru tine?

–          Ia-mă-n braţe şi taci!

–          Tac!

©danielamariamarin

About daniela marin

om human
This entry was posted in Dialogul de azi. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

