13 decembrie 2013

13 decembrie 2013

–          Azi e Vineri 13! Ba chiar 13.12.13!

–          Aşa, şi?

–          Păi trebuie să fie ceva! O zi cu ghinion, nu?

–          De ce? Pentru că e 13?

–          Păi, nu?

–          Păi nu! Şi nu înţeleg de ce vă tot legaţi atât de anul 2013 care nu este 13, adică 4, ci este 6! De ce ignoraţi primele două cifre din numărul anului? De ce nu ignori şi primele două cifre din numărul anului în care te-ai născut? In ce eră ai fi trăit acum?

–          Nu ştiu, că eu nu mă pricep la chestiile astea cu numerologia, dar aşa am auzit, am citit…

–          Bun, să spunem că 13 ar fi o zi cu ghinion. Te gândeşti la milioanele de oameni născuţi intr-o zi de 13? Or fi, bieţii, toţi blestemaţi să aibă ghinion? Nu de alta, dar eu cunosc vreo cinci sau şase născuţi într-o zi de 13, şi nu pot spune despre ei că ar fi marcaţi cumva de ghinion.

–          Ei, gata, stai, nu te ambala aşa! Am zis şi eu!

–          Ai zis, da’ uite-aşa se propagă toate prostiile, că nu se pricep, nu ştiu, dar le place oamenilor să răspândească orice pare a fi “senzaţional”. Numai de senzaţional şi de scandal dai, oriunde întorci capul. Black Friday, marţi 13, vineri 13 şi toate minunile din toată lumea!

–          Dacă astea ies în evidenţă, ce să faci?

–          Astea ies în evidenţă pentru că sunt scoase în evidenţă şi pentru că aşa se poate pierde timpul, busola şi atenţia omului.  Are n-are treabă, trebuie să citească, să caute ceva senzaţional. Şi ştii de ce? Pentru că n-a învăţat să-şi vadă senzaţionalul din ograda sa. Omului modern I s-a pus ecranul în faţă, plasma pe ochi şi gata, nu te mai uita în tine, că uite câte alte lucruri poţi vedea în afara ta. Mult mai interesante! Mult mai senzaţionale! Te mai miri de ce nu mai înţeleg oamenii rostul cunoaşterii de sine, al creşterii personale! Când ei trebuie să-I crească pe alţii în cote politice, în rating!

–          Da’ nu-nţeleg de ce te-ai aprins aşa! Am zis şi eu o vorbă, nu trebuie să mă iei în serios.

–          Să nu te iau în serios? Adică să nu-ţi acord nici atenţie, nici măcar respect? Păi, şi-atunci, de ce să stau de vorbă cu tine? Şi dacă altădată ai vrea să te mai iau în serios, eu ce să fac?

–          Of! Cred că am nimerit într-un moment prost. Îmi pare rău!

–          Nu, să nu-ţi pară rău! Mai bine să-ţi pară bine şi să tragi oarece foloase din discuţia asta, să nu-ţi mai pierzi timpul şi energia în tot felul de credinţe, superstiţii şi vorbe pe care le spun alţii fără să cauţi să înveţi tu, să înţelegi, să cunoşti mai înainte de-a crede aşa, orbeşte. Încearcă să te trezeşti şi să nu mai behăi şi tu odată cu turma. Că se-ngroaşă rândurile prea mult, şi-atunci, dacă ajung să fie prea multe oi, ciobanul n-are ce face şi vinde din ele, le sacrifică…

–          Nu-mi place ce-mi spui! Adică, ce? Eu sunt o oaie?

–          Păi, nu eşti? Nu te mână de la spate, nu te aduce mereu în ţarcul stânii, nu mesteci doar iarba pe care te lasă s-o mesteci? Iar dacă cumva ai ieşit din turmă, nu trimite câinii după tine, să te-aducă-napoi?

–          Uite, ştii, eu nu cred că sunt nici oaie, nici mânat de câini. Eu îmi văd şi eu de viaţa mea atât cât mă pricep şi nu cred că e cazul să-ţi râzi tu de mine acum.

–          Da, ai dreptate! Iartă-mă! Aşa e. Fiecare după cât poate. Da’, să ştii, că n-am râs de tine. Deloc. Ba, mai degrabă, am plâns. Fără lacrimi. Cu sufletul, atât. Mergi liniştit, că n-o să ai niciun ghinion. E o zi bună, chiar bună! Ziua bună, la revedere!

–          La revedere!

©danielamariamarin

About daniela marin

om human
This entry was posted in Dialogul de azi. Bookmark the permalink.

One Response to 13 decembrie 2013

Leave a Reply

