26 ianuarie 2014

26 ianuarie 2014

–          Cum e să ştii că ţi se comunică ceva şi tu nu înţelegi mesajul?

–          Ca şi cum ai fi surd şi încă n-ai învăţat să citeşti de pe buze?…

–          Aproximativ. Dar măcar atunci când eşti surd eşti conştient că eşti surd. Ştii asta. Şi-i poţi arăta cumva celui care vrea să-ţi comunice, nu?

–          Corect.

–          Dar eu strig de-a surda la Dumnezeu că nu aud, că nu înţeleg, deşi simt că el îmi tot arată, sunt sigur că-mi arată, dar nu pricep, pricepi?

–          Pricep. Dar de ce eşti aşa de nervos?

–          Pentru că nu ştiu ce să fac, pentru că nu ştiu ce să aleg. Nu ştiu şi trebuie să ştiu cât mai repede!

–          Dar ce-ai păţit?

–          Nimic n-am păţit. Dar nu ştiu ce voi păţi în viitor. Nu ştiu în ce direcţie o va lua viaţa mea. Şi nu mai pot sta în tensiunea asta! Îl rog întruna să­-mi arate, să-mi dea un semn, ce e bine să fac, cum să fac şi… nimic! N-am primit niciun răspuns. În niciun fel. Nici în vis, nici după rugăciuni, nici n-a venit nimeni la mine să-mi dea vreo idée. Şi nu mai suport! Ori îmi dă un răspuns, ori măcar să ştiu, să nu mai aştept altădată, să-mi scot din cap chestia asta!

–          Ohoho, stai aşa! Linişteşte-te, că o cam iei razna! De ce-i ceri tu lui Dumnezeu să-şi asume responsabilitatea pentru hotărârile tale şi de ce crezi că nu-ţi răspunde? Poate ţi-a răspuns, dar nu ţi-a convenit ţie răspunsul, poate ţi s-a părut că era doar mintea ta, dar gândul ăla era de la el. Ce te-a înverşunat aşa?

–          Nu mai pot suporta lipsa de claritate, nu mai suport incertitudinea asta! Vreau să ştiu, vreau să ştiu dinainte ce urmează să se întâmple, şi-ntr-un fel, şi-n altul.

–          Ei, asta deja e cam… neobrăzare, zic eu! Adică vrei să ştii tot ce ştie el?

–          Nu, nu asta!

–          Ba da, cam asta e. Dar spune-mi, despre ce alegere e vorba?

–          Nu-ţi spun. E o chestiune extrem de personală. Doar între mine şi Dumnezeu.

–          Ok, atunci îmi pare rău că nu te pot ajuta.

–          Nici n-ai avea cum. Că doar tu nu eşti Dumnezeu.

–          Ei, atunci, dacă tot ne-am întâlnit după atâta timp… chiar! Cred c-au trecut vreo trei ani de când nu ne-am văzut! Hai, nu vrei să mergem să bem o bere?

–          Da, trei ani. Şi chiar de-atunci a început şi chinul meu. Că nu pot să-i zic altfel. Un chin a fost, o zbatere continuă între a face ce e corect, ce ştiu că trebuie să fac şi a-mi găsi liniştea şi bucuria, echilibrul. Am încercat să înţeleg din toate unghiurile, să-mi impun, să fug, să închei, să uit… Cum naiba poţi să uiţi de bucuria sufletului tău? Cum şi cât să ignori dezechilibrul ăsta, minciuna asta… că sunt foarte conştient că mă tot mint, tot evit, am tot evitat, am tot încercat diverse scheme… Nu prea mi-a reuşit nimic mai mult. Şi orice fac, tot acolo mă întorc.

–          Păi, şi nu ăsta e răspunsul sau alegerea pe care ar trebui s-o faci? Dacă te tot întorci în locul ăla sau unde te întorci tu, nu înseamnă că, cel puţin, n-ai putut pleca? Nu te-ai putut desprinde sau nu era potrivit să te desprinzi? Uite, dacă e vorba despre vreo iubire, eu aşa zic c-ar trebui să faci, să cauţi în tine, nu în mintea ta, ci în toată fiinţa ta să vezi, când te-ai simţit tu bine cu tine, când te-ai simţit întreg sau măcar mai aproape de-a fi întreg. Şi-atunci, ăla e răspunsul. Natural, firesc. Corpul ne vorbeşte şi el. De ce nu-ţi întrebi corpul, de ce nu îl asculţi? Cu siguranţă ne spune mult mai mult decât ne dăm noi voie s-aflăm.

–          Aşa zici tu?…

–          Aşa zic. Da’ tu poţi să faci cum vrei. Dacă alegi doar cu mintea, cu mintea vei trăi. Dacă alegi cu inima, doar cu inima vei trăi. Dacă alegi cu toată fiinţa, întreg vei fi. Hai, mergem la bere?

–          Hai!

©danielamariamarin

About daniela marin

om human
This entry was posted in Dialogul de azi. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

