1 februarie 2014

01 februarie 2014

–          Rămân în urmă visele neîmplinite ale omului şi-n umbre se transformă. Şi apăsat de umbre, şi ros de vreme, din bradul drept şi mândru ce-a fost în tinereţe, se-apleacă tot mai greu şi tot mai mult înspre pământ.

–          Păi, deh, din ţărână s-a născut, în ţărână trebuie să se întoarcă, nu? Da’, ce-i cu tine, te-ai făcut poet?

–          Mi-ar plăcea să fiu poet. Sunt doar gânditor.

–           Sună cam poetic gândirea asta-a ta.

–          Ce este poezia?

–          Pe mine mă-ntrebi?… De un’să ştiu eu? Eu, mai cu tehnica, mai cu motoarele… Nu le prea ştiu pe-astea ale cuvintelor.

–          Crezi că poezia e doar înşiruirea unor cuvinte care sună cumva împreună?

–          Şi care-ţi creează o stare, aşa… poetică, nu ştiu să spun altfel.

–          Starea. Da. Mai înainte există starea. Trăirea. Apoi, încercând s-o exprimi, cauţi cuvinte. Şi-un ritm, o muzică, un suflu, îţi cauţi respiraţia…

–          Nu e cuvântul mai-nainte?

–          Nu, nu… nu cred. Eu simt, eu sunt, apoi încerc să descriu ceea ce sunt, cum sunt. Atunci mă-ndrept înspre cuvinte.

–          Atunci înseamnă că eşti iluminat.

–          Cum adică?

–          Păi, aşa am auzit eu, că un iluminat zice “eu sunt” şi-i e suficient. Trăieşte viaţa fără s-o mai fărâmiţeze în cuvinte. Trăieşte cu mintea goală de cuvinte… Ptiu! Uite că m-am molipsit de la tine!

–          Şi ce? E rău?

–          Păi, eu, mai cu motoarele, ţi-am zis!

–          Şi motoarele au poezia lor. Totul este o poezie şi-o muzică.

–          Eu cred că-i o vibraţie.

–          Că bine zici! Aşa e. Totul e vibraţie. Vibrează aerul, produce sunete, produce stări, adună la un loc cuvinte şi gânduri şi oameni şi motoare.

–          Te-aduni cu mine la o bere? Că eu mă tem că mă cam pierd dacă te mai ascult vorbind aşa.

–          Să ne-mbătăm atunci! Ca să uităm de teamă!

©danielamariamarin

About daniela marin

om human
This entry was posted in Dialogul de azi. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

