20 aprilie 2014

20 aprilie 2014

–      “Eu de ziua ta am să-ţi cer iertare… pentru că nu sunt cel care Sunt, pentru că mi-e frică, pentru că am pierdut urma paşilor tăi, deşi ea străluceşte ca diamantele în soare… poate dacă nu-mi voi mai ţine “ochii larg închişi”, iar setea va fi mai puternică decât orice… sau disperarea… Dar tu vei fi veşnic în preajmă, ca prezenţă, ca vis, ca aspiraţie, pentru că eşti o călăuză, un simbol alchimic şi imaginea noastră din viitor. Nimic nu e pierdut şi nu va fi vreodată, altfel cei ca tine n-ar fi existat. Te îmbrăţişez şi-ţi mulţumesc în numele celor pe care i-ai atins şi au avut bunul simţ şi curajul de a-ţi răspunde, preţuind darul trimis de Viaţa insăşi. La mulţi ani frumoşi şi luminoşi şi Christos a înviat, noi toţi am înviat!… oricând va fi asta.”

–      Foarte frumos! Adevărul este întotdeauna frumos. Onestitatea vindecă. Deci omul este ca şi vindecat. Nu-nţeleg de ce zici că tu că e trist! Mesajul este foarte pozitiv, de fapt!

–      Pentru că deşi ştie, deşi recunoaşte, renunţă la alegerea de a fi. Ne-alegem să fim sau să nu fim bucuroşi de viaţă. Pentru că ar putea face atât de multe!

–      Dar poate că el se bucură de viaţă în felul ăsta. Atâta vreme cât ştie, recunoaşte Sinele, de vreme ce are imaginea intregului, dar îi convine să rămână in postura privitorului mai puţin participant, înseamnă că se simte bine şi in echilibru în această stare. Poate că nu a venit momentul mişcării, al deplasării. Forţa necesară sau impulsul necesar deplasării din locul fixat in echilibrul lui static nu s-au adunat încă. Dar are tot ceea ce-i este necesar unei deplasări rapide, chiar fulgerătoare. Şi de unde ştii tu că nu se bucură de viaţa lui? Doar pentru că nu iese în lume să strige şi altora?

–      Eu aşa am avut senzaţia de când l-am cunoscut. Un uriaş potenţial încapsulat într-o stagnare voită.

–      Poate că aşa este de folos lumii din jurul lui. Poate că asta-i este menirea, să ţină prezent acel potenţial, să emită gândurile în spaţiul din jurul lui, chiar dacă foloseşte pentru asta formule ale negaţiei ori ale nemişcării. N-ai de unde să ştii de ce a ales această formă, poate că este o experienţă impusă, o experienţă pe care a ales-o sufletului lui înalt. Negarea este doar cealaltă faţă a afirmaţiei. Prin opoziţie se întăreşte chiar puterea pe care şi-o neagă.

–      Of, da, toate astea sunt adevărate. Doar că mi-ar fi plăcut să-l văd activ. E-atâta nevoie de oameni ca el, de oameni care să ţină lumina aprinsă, să adune în lumină şi pe alţii!

–       Iarăşi, poate că exact asta face. De unde ştii că nu e aşa? De unde ştii că nu luminează în jurul lui? Doar pentru că n-o face aşa cum te aştepţi tu, ori cum te-ai obişnuit să fie?… Sunt atâtea forme şi variante de iluminare. De ce n-ai încredere că îşi face şi el treaba lui?

–      Bine, bine!… Am incredere. O să-i scriu doar că-i mulţumesc pentru urări şi pentru frumoasele imagini ataşate. Mi-a trimis câteva fotografii cu cireşul de la geamul lui. Un învăţător, l-a denumit, ceea ce m-a bucurat atât de mult. A înflorit, a nins, apoi a plouat şi cireşul a continuat să înflorească. Şi-a încheiat scrisoarea cu o întrebare: “Vom putea fi la fel de înţelepţi?”

–      Cel ce observă înţelepciunea altuia este deja înţelept! Ai putea să-i transmiţi şi asta. Cine ştie, poate va lua exemplu de la cireşul din faţa geamului. Şi nu doar va înflori, dar va şi rodi! Te pup, am plecat! Ah, da, era să uit: La Mulţi Ani Frumoşi, Senini şi Bucuroşi!

–      Mulţumesc!CAM00127

 

©danielamariamarin

About daniela marin

om human
This entry was posted in Dialogul de azi and tagged , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to 20 aprilie 2014

  1. zully says:

    La multi ani, Spirite! Eu, pamanteana, te iubesc mult!

    Like

    • Multumesc, Zully! ❤ Iubirea se impartaseste, asa ca iti dai seama ce urmeaza sa scriu, nu-i asa?… Si eu te iubesc, pamanteana si nepamanteana! Nepamanteana de tine crezi ca nu ma iubeste?… Ei, as! Altfel nu ne-am fi intalnit! Pup cu drag!

      Like

Leave a Reply

